Že se vám může něco rozbít, to není nic výjimečného. Proto jsou tu vaše práva, která souvisí s tím, že na zakoupené zboží máte záruku 24 měsíců – tedy minimálně. Maximum není omezeno. Pokud je třeba něco reklamovat, budou se vám hodit informace spojené s tím, co musíte vědět o záruční opravě.
Maximální lhůtou je 30 kalendářních dní
Pokud je věc přijata k reklamaci, je daná lhůta, která začne běžet, celých 30 kalendářních dní. A právě do těch musí být záruční oprava provedena. Pokud obchodník jenom o jediný den přesáhne, máte jako spotřebitel právo na vrácení peněz. Nebo se samozřejmě můžete domluvit i na jiných kompenzacích, ale to už je na vás. Může se jednat třeba o:
- Dárek ze sortimentu
- Poukaz na nákup
- Sleva za produkt
Záruční opravu neplatíte
Pokud se ukáže, že jde skutečně o chybu výrobku a věc je řešena jako záruční oprava, tak za ni ani nic neplatíte. Vše musí proběhnout na náklad výrobce, nebo na náklady prodejce. I toto je zajímavá věc, kterou je dobré mít na paměti. Pokud by se o záruční opravu nejednalo, má prodejce povinnost vás informovat a je na vás, zda se rozhodnete zboží opravit, nebo ne.
Záruční oprava není povinností
Když se zboží poškodí, není zde hned povinností ho opravovat. Je na prodejci, popřípadě na dodavateli, jaký konkrétní postup zvolí. Může ho opravit, stejně jako ho může vyměnit za nový kus, nebo může vrátit peníze. Jako spotřebitel si vybrat nemůžete.
Maximálně třikrát
Je třikrát za sebou stejný problém a ani třikrát realizovaná záruční oprava ho nedokázala eliminovat? Potom můžete jako spotřebitelé požadovat vrácení peněz za výrobek. Opět platí, že na to máte právo, ale využívat ho nemusíte, pokud chcete ještě zkusit opravu další. Stejně jako v případě oné nesplnění lhůty, i zde máte ze zákona určitou ochranu, ale zároveň je jenom a vás, zda toho využijete, nebo nikoliv.