Adresa společnosti je jedním z jejích základních údajů. Ačkoli na první pohled může působit bezvýznamně, brzy zjistíte, že její role je obrovská. Proč byste jejímu výběru měli věnovat značnou pozornost?
Na prvním místě je praktičnost
Zejména v případě menších firem hraje důležitou roli skutečnost, abyste mohli být na adrese snadno k zastižení. Nemusíte zde zrovna trávit celý svůj den. Mělo by ale být možné na danou adresu doručit poštu, kterou si zároveň budete schopni snadno vyzvednout. I z toho důvodu si začínající podnikatelé umisťují sídlo své firmy například do místa trvalého bydliště, resp. na místo skutečného pobytu.
Kromě toho může být praktické umístit sídlo firmy do kanceláře, ve které pracujete. V úvahu může připadat i sklad společnosti, prodejna či jiná provozovna.
Pozor na to, aby sídlo firmy nezůstalo na původní adrese například po vašem přestěhování. Stejně tak jako změníte své vlastní bydliště, měli byste změnit i sídlo své firmy.
Také prestiž hraje při volbě sídla důležitou roli
Chcete se prezentovat jako velká inovativní společnost s mnoha zaměstnanci? Mnoho obchodních partnerů si bude před navázáním obchodních vztahů vaši společnost důkladně prověřovat. Pokud zjistí, že firma sídlí v bytovém domě na okraji malého města, mohou mít o důvěryhodnosti firmy pochybnosti.
A tak platí, že důvěryhodná adresa vaší firmy může být klíčem k získání nových zakázek a spoluprací. I z toho důvodu podnikatelé často usilují o to, aby sídlo firmy bylo umístěné v Praze nebo jiných velkých městech. Zejména při nadnárodním působení firmy dává sídlo v Praze kvůli prestiži často velký smysl.
Roli může hrát i dohledatelnost
Zejména pokud je váš byznys velmi lokální, pak je logické umístit sídlo firmy právě tam, kde působíte. Kromě otázky důvěryhodnosti může hrát roli i dohledatelnost firmy. Pokud například provozujete restauraci, dává velký smysl, aby sídlo firmy bylo umístěno přímo v místě provozovny. Jde o drobný faktor, který vám může pomoci ve vyhledávačích, mapových aplikacích, navigacích a podobně.
Vaši zákazníci vás zkrátka na internetu snáze najdou a přehlednější pro ně bude i získání správné adresy. Pokud by sídlo firmy bylo jinde než adresa provozovny, může se stát, že zákazník dorazí na špatnou adresu. Umístěním sídla na stejnou adresu eliminujete jakoukoli možnost chyby, i kdyby mělo jít jen o několik málo případů ročně.
Dopravní dostupnost
S tím, jak podnikání roste, může pro vás například být výhodné sídlit poblíž svých obchodních partnerů, poblíž logistických center, nebo budete chtít být blíže kvalitnější pracovní síle. To vše jsou logické důvody pro změnu sídla firmy.
Zdroj foto: Pexels.com