Pražské letiště nezvládlo příval turistů a mělo problémy s odbavováním kufrů

Pražské letiště nezvládlo příval turistů a mělo problémy s odbavováním kufrů

Léto je každoročně velkou zátěží pro letiště na celém světě. S přívalem turistů si ale letos neporadilo zejména pražské Letiště Václava Havla. Co bylo na vině a jak situaci řešit?

První červencové dny zaskočily Letiště Václava Havla

Příchod léta letos překvapivě zaskočil pražské Letiště Václava Havla. První potíže s kufry a jejich odbavováním se objevily již v pondělí 2. července. Lidé na svá zavazadla museli čekat i několik hodin. Protože nespokojení cestující si na tuto skutečnost začali brzy stěžovat na sociálních sítích, prohlášení tiskové mluvčí letiště, Kláry Divíškové, na sebe nenechalo dlouho čekat. Komplikace spojené se zpožděnými zavazadly byla podle jejích slov způsobena hustým prázdninovým provozem.

Jeden člověk na rozvoz kufrů očividně nestačí

Napadá vás, že na tuto situaci by mělo být letiště připraveno, protože se každoročně opakuje? Někteří cestující, kteří na své kufry museli čekat nekonečné hodiny, údajně od zaměstnanců letiště zjistili, že práci se zavazadly se věnuje jeden člověk. Jestli to je skutečně pravda, není překvapivé, že mu nošení, nakládka i následná vykládka zabere desítky minut.

Zpožděná zavazadla vám budou dodána

Hned následující den po kufrovém kolapsu, tedy 3. července 2024, vydalo pražské Letiště Václava Havla prohlášení o tom, že situace a se již zlepšila. Od 30. června do 2. července se vyskytlo hned 9 letů, které postihl problém s odbavením zavazadel a ta, která cestujícím stále nedorazila, byla odeslána v den vydání tiskového prohlášení.

Červenec dal letišti Václava Havla zabrat po všech stránkách

Nebyla to ale pouze zavazadla, která dělala pracovníkům a cestujícím vrásky. Velká zpoždění zaznamenaly také samotné lety. Jestli jste v první polovině července odletěli na dovolenou, možná máte s odloženým letem, chybějícími kufry či nekonečným čekáním na jejich výdej své vlastní zkušenosti.

Jak situaci řešit?

V případě, že vaše letní dovolená s příletem a odletem z Letiště Václava Havla také neproběhne hladce a výdej zavazadel se znatelně zpozdí, případně se váš kufr dokonce vůbec neobjeví, neváhejte zavítat k přepážce s reklamacemi. Když vyplníte krátký formulář, kufr vám bude v následujících dnech doručen až domů, a to zcela zdarma, a vy na něj nemusíte na letišti čekat. Zároveň máte nárok i na kompenzaci od pojišťovny, u které si sjednáte cestovní pojištění.

V srpnu se začne blýskat na lepší časy

Protože situace se stala neúnosnou a lidé, kteří se chystají na dovolenou nebo se z ní vracejí, jsou těmito komplikacemi otrávení, pustilo se letiště do náboru nových zaměstnanců. Poptávka je zejména po brigádnících. To ale není vše. V srpnu totiž do Czech Airlines Handling nastoupí krizový manažer. Náplní jeho práce bude zejména vyřešení těchto komplikací a pomocí strategického plánování jim v budoucnu předcházet. Jestli se na svou letošní letní dovolenou teprve chystáte, pravděpodobně do cílové destinace z pražského Letiště Václava Havla dorazíte i se svými zavazadly.

Nechte si proplatit nezbytné věci

V tom horším případě, když do cílové destinace v pořádku dorazíte, ale váš kufr nikoliv, vyrazte na nákup nutných věcí, například kartáčku na zuby a dalších hygienických potřeb, ale také spodního prádla a dalších nezbytností. Účtenky si nechte u sebe a následně zažádejte o jejich proplacení dopravce.

Snad vaše letošní dovolená dopadne na výbornou a nevyskytnou se žádné potíže. Pokud by ale nějaké komplikace na letišti přece jen nastaly, neváhejte je okamžitě řešit.

Zdroj textu: www.prg.aero, www.idnes.cz

Zdroj foto: www.freepik.com

Komentáře

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *