Máte malý či velký internetový obchod? Nebo snad podnikáte v distribuci, či importu a exportu? Ať už je situace jakákoliv, jistě se neobejdete ani bez skladovacích prostorů. Dnes platí, že kromě dostatku místa je třeba řešit i celkovou efektivitu skladovacích procesů. A to z několika důvodů, kam se řadí:
- Rychlejší naskladnění a vyskladnění.
- Zjednodušení práce.
- Jistota vyšších zisků.
Jelikož vám chceme přinést několik tipů na to, jak efektivitu zvýšit, čtěte dále. A začneme tím, jak si výrazně ulehčit práci. Zde pomůže nový vysokozdvižný vozík. Ten bude obsluhovat proškolený zaměstnanec, který za stejnou časovou jednotku zvládne více práce, s menší námahou. A to v porovnání s ručním paletizačním vozíkem, který používá doposud.
Mějte ve skladování systém
Děláte aktuálně to, že nové zboží umístíte tam, kde je místo? U malých skladů to možné je, ale u těch velkých je to přirozeně spojeno s tím, že budete muset dlouho hledat konkrétní položky ve chvíli, kdy je chcete expedovat. Proto doporučujeme využít nové regály do skladu, které pomohou nejenom zvýšit jeho kapacitu, ale usnadní vám také celkovou orientaci, nebo umisťování zboží. Díky regálům si sklad rozdělíte na několik segmentů a do nich budete konkrétní zboží umisťovat. Opět se to podepíše hlavně na rychlosti orientace v daných skladovacích prostorech.
Vyskladňujte více objednávek
Mnoho podnikatelů dělá tu chybu, že pro více objednávek chodí jednotlivě. Více se nachodí a stráví u regálů více času. Proto je správné při jedné cestě do skladu vyskladnit hned několik objednaných artiklů. V rámci jedné cesty tak uspokojíte třeba i 10 objednávek. Zde se opět vracíme k první části našeho článku, že se hodí ulehčení. Nabízíme ojeté vozíky, které jsou s ohledem na pořizovací náklady rozhodně řešením, které nezklame. Navíc, když se díky ušetřenému času a větším ziskům snadno zaplatí.