Virtuální kancelář je fenoménem dnešní doby. Mnoho podnikatelů proto zvažuje z ekonomického i praktického hlediska využít toto řešení.
Co je to virtuální kancelář?
Virtuální kancelář je adresa, kterou máte zapsanou v obchodním rejstříku jako sídlo své společnosti, na které ovšem nemusíte být osobně přítomni. Firmy poskytující virtuální kancelář vám zaručují, že v sídle vždy budou pracovníci, kteří se vám starají o přebírání korespondence i balíků a obsluhu návštěv, ohlášených i neohlášených. Dle sjednaných podmínek vám korespondenci a vzkazy osobně či elektronicky předají nebo pošlou na jinou vámi požadovanou adresu.
Sídlo v kancelářském centru, tzv. virtuální sídlo, je ideální pro podnikatele, kteří z jakéhokoli důvodu nepotřebují vlastní prostory a chtějí ušetřit za pronájem kanceláře, mzdy asistentky, atd. Zároveň je to daleko profesionálnější varianta než sídlo firmy „v obýváku“. Navíc je vzhledem k množství firem v Praze menší frekvence kontrol finančního úřadu. Tento postup je plně v souladu se zákonem, který pouze vyžaduje, aby každá společnost měla v obchodním rejstříku zapsáno své zákonné sídlo a toto registrační sídlo společnosti bylo správně označeno.
Jaké jsou výhody a služby ve virtuální kanceláři?
Všechny služby virtuální kanceláře potřebné k úspěšnému rozvoji vašeho podnikání a zjednodušení vašeho života máte k dispozici na jediném místě. Zkušení odborníci vám jsou téměř okamžitě k dispozici. Většina provozovatelů virtuálních kanceláří disponuje Non-stop klientským centrem. Díky virtuální kanceláři také podstatně snížíte náklady na provoz vaší firmy. Virtuální sídlo zahrnuje služby, jako například recepci – přesměrování pošty, e-mailů, zodpovídání dotazů a přeposílání pošty, nebo dokonce zpracování daňového přiznání, tisk vizitek, IT služby atd.
Je to zákonné?
Virtuální kancelář i všechny ostatní poskytované služby jsou plně v souladu s platnou legislativou. Každá společnost, která sídlí ve virtuální kanceláři, je přímo na budově označena názvem a identifikačním číslem společnosti. V pracovní dny se o kontakt se státními orgány starají pracovníci recepce.
Na co si dát při výběru pozor a kterou společnost si vybrat?
Při výběru doporučujeme zvážit dvě hlediska. První hledisko je, že společnost by měla fungovat již delší dobu, protože platí jednoduché pravidlo: Čím delší doba, tím více zkušeností. Druhé hledistko je, že je dobré, když společnost má více zákazníků. Né v řádech desítek, ale spíše 100, což ukazuje spokojenost zákazníků, prověřenost společnosti a velké zkušenosti.